Markkinointianalyysi: Sosiaalisen median kilpailija-analyysi 

13.04.2021

Yrityksen sosiaalisen median analyysi muodostuu siihen kuinka moni ja eri kanavia käytetään myynnin tukena, minkälaista eroa LPH-Tilit Oy tilitoimiston ja sen kilpailijoiden välillä.

Sosiaalisen median analyysi teimme vertailemalla eri kanavien päivitykset, asiakkaan huomiot, päivityksien informaatiota tai tietoa

Sosiaalisen median hyötyä käytäntö lisää myyntiä ja tehostaa yrityksen brändiä.

Analyysi rajattiin Instagramiin, Facebokiin ja Twitteriin, sen takia kun nämä ovat maailman käytetyimmät sosiaalisen median kanavat. Joku voi sitten sanoa, että TicTok on kyllä sosiaalimedia ja nykyään suosituin, mutta LPH Tilit Oy tilitoimiston asiakaskunta ei ole niin nuori, jotta se ei tee tuosta mitään järkevää. Kilpailijana otettiin kolme tamperelaista tilitoimistoa, joiden liiketoiminnan analyysin tehtiin "Liiketoiminnan strateginen kehittäminen ja talouden tunnusluvut" raportissamme. 

 

 Mainostaminen ja pelkkien uutisia postaaminen ei ole enää mikään uusi juttu, mutta some-mainonta tuntuu kuitenkin tuntematon asia monelle yritykselle. Näin analyysissamme huomasimme, että tilitoimiston LPH Tilit Oy kilpailija tilitoimisto Onnimax Oy ei käytä yhtä some-kanavaa, paitsi omaa nettisivua. 

Facebook...on sosiaalinen verkosto ja myös paikka avoimelle viestinnälle yleisön kanssa...uutislähde, viestintä- ja markkinointiväline. Miljoonat käyttäjät ympäri maailma katsovat viestejä ja pistävät LIKE, joista tykkäävät. 

Facebookin avulla voit laajentaa liiketoiminnasi ja yrityksesi näköaloja, luoda hyödyllistä ammattilaisia kontakteja, käydä miellyttävä keskustelua, jakaa mielipiteesi keskusteltavasta aiheesta. 

Keskusteluaiheet ovat loputtomat ....

Facebook business tarjoa monipuolista markkinointia ja myöskin auttaa, esim. tuen hankkimiselle tai koulutusta tukikauden aikana "Season of Support". 

Facebook ja messenger käyttö
Facebook ja messenger käyttö

Facebookin Season Of Support kertoo kuinka sosiaalimedian ja messagerin käyttämällä saadaan lisää suosituksia koko verkossa ja nostetaan katsomusta. 

Yli kaksi miljardia ihmistä kuukaudessa käyttää Facebookia. Tämä tarkoittaa, että voit tavoittaa nykyisiä asiakkaita, uusia asiakkaita ja yritystäsi kiinnostuneita ihmisiä. 

Instagramin yleisö kasvaa ja mainostajat seuraavat käyttäjiä tällä alustalla. Instagramissa on kaksi päätyyppiä: Targeting ja Bloggaajat

Targeting voidaan käyttää kaikilla yritystileillä. Instagramissa on suosittua HASHTAG-sanaa, joka on käytössä sekä isoilla että pienillä firmoilla. Useasti yrityksellä on oma HASHTAG, joka kohdistuu toiminnan alalle. Esim. #lphtilit #tilitoimistotampere #yrittäjänaiset 



Lifehack: Instagramin uusi trendi on chattibotti. Hän vastaa asiakkaalle 4 sek., muistuttaa heitä tärkeistä tapahtumista, uudesta tarjouksesta suoramarkkinoilla ja kasvattaa myyntiä 3 kertaa. 

Twitter (eng. Tweet - "piipitys", "tviitti".) järjestelmä, jonka avulla käyttäjät voivat lähettää enintään 280 merkin pituisia tekstiä tekstiviesteinä, RSS (Really Simlpe Syndication, wiki )-syöttenä tai erilaisten sovellusten kautta. 

Usein Twitter on maailman tärkeiden uutisten ensisijainen lähde. Se käsittelee trendejä, tapahtumia ja uutisia nopeammin kuin muut sosiaaliset verkot. Twitterin yleisö on jopa 319 miljoona aktiivista käyttäjää koko maailmassa.

Twitteri kutsutaan "sininen valtameri":ksi, jossa on alhaista kilpailua ja suhteelisesti halpoja markkinoinnin hintoja, jolla avulla voi tavoitta uutta yleisöä ja houkutella liikenettä sivustolle. 

Twitterin yleisö: 63% - on 35-65 vuotiaat, naiset 34% ja miehiä 66%

Moderni Twitter on jättimäinen luettelo lähteistä. Ihmiset, julkaisut, tuotemerkit - ne kaikki eivät luo vain omaa sisältöään, vaan myös uudelleentwiittavat eteenpäin... 

That's why Twitter on paljon isopmi ja laajempi kuin tavallinen RSS-syöte (jossa kaikki syötteet määrittää vain käyttäjä ).  

Twitterin 280 merkin raja on mielettömän hyödyllinen ja oikea. Paljon vähemmän roskainfoa ja turhaa demagogiaa (kuin Facebookissa, jossa on joka toinen käyttäjä on filosofi tai grafomaani ).

Suvujen ja ryhmien luominen (joka sisältävät tietoa yrityksestasi), niiden aktiivinen mainostaminen sosiaalisessa mediassa (myös aggressiivinen mainos) - on niin sanotusti, asiakkaasi tai kumppanisi palautteen muoto.

Se on tehokas työkalu, jonka avulla voit tavoittaa valtavan yleisön, jota tarvitset liiketoiminasi kehittämiselle. 

https://www.digimarkkinointi.fi/blogi/sosiaalisen-median-kilpailija-analyysi,  katsottu 29.03.2021

https://miro.com/app/board/o9J_lP8mOqI=/

https://www.instagram.com/lphtilit/

https://www.instagram.com/talenom.fi/

https://www.facebook.com/tilisymoy/

https://in-scale.ru/blog/analiz-konkurentov-v-instagram/<br>

https://popsters.ru/blog/post/reklama-v-instagram<br>



Hamk 
Liiketoiminnan kehittäminen
D-ryhmä 
2021 
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita